Livette’s Wallpaper ražo digitāli apdrukātas tapetes, piedāvājot gan klasiskās, gan pašlīmējošās tapetes. "Pateicoties digitālajām tehnoloģijām mūsu iespējas ir teju neierobežotas, mēs varam radīt jebkāda dizaina tapeti," skaidro Jānis, norādot, ka uzņēmums piedāvā vairāk nekā 500 unikālu tapešu dizainu, kur krāsu var pielāgot pēc katra klienta vēlmēm. Tas savukārt padara uzņēmumu pievilcīgu tā klientiem - produkcijas gala lietotāji šobrīd galvenokārt atrodas Amerikas Savienotajās Valstīs.
Sagaidīt nišas tehnoloģijas
"Pašos pamatos mūsu produkts ir radīts ar digitālā iesaisti," Jānis noteic, piebilstot, ka katrā viņu procesā varot atrast digitalizācijas iezīmes, "uzņēmumā pat īsti neesam aizdomājušies par digitalizāciju, mums tas viss ir nācis dabiski no pirmās dienas". Tas nozīmē gan dizainu veidošanu vai pārnešanu digitālā formātā, gan drukāšanu, gan pārdošanu, kas notiek tikai e-komercijas platformā, ļaujot viņiem sasniegt tos tirgus, kuros bez digitalizācijas iespējām vispār nevarētu iekļūt. Tas nozīmē arī nepagurt, nemitīgi sekot tam, kas notiek tehnoloģiju jomā, un saprast, kas no tā būtu derīgs arī viņu industrijai un biznesam.
LIAA atbalsts biznesa procesu digitalizācijā ļāvis Livette’s Wallpaper sagaidīt nišas tehnoloģijas un efektivizēt ražošanas procesu.
Ja, biznesu uzsākot, tapešu druka bija kas jauns un lielie ražotāji kā Canon un Epson uz to skatījās kā uz ko nenopietnu, tad nu jau šie ražotāji ir sapratuši, ka arī tas ir bizness, un sāk piedāvāt iekārtas, kas specializējas iekštelpu produktu apdrukā un ražošanā. Tādējādi sākumā bijām pielāgojuši reklāmas drukas iekārtas, kas tapešu drukai patiesībā nebija paredzētas, bet tagad mums bija iespēja izvēlēties iekārtas, kas ir domātas mūsu produktam, tādas iekārtas, kas atvieglos un paātrinās visu procesu,
atklāj Jānis. Projekta rezultātā ieviestas 3 iekārtas, kas sasaistītas kopā ar vienu programmatūru un aptver visus ražošanas procesus: druka, griešana un satīšana ruļļos. Turklāt Canon printeri, kas esot viena no 3 iekārtām, uzņēmums esot saņēmis kā viens no pirmajiem pasaulē.
Digitalizācijas projekta īstenošana sniedz uzņēmumam nepieciešamo izaugsmi. "Mēs noteikti esam apmierināti," Jānis vērtē iekārtu ieguvumus, starp kuriem ir samazināts brāķu daudzums, uzlabots procesa ātrums un paaugstināta drukas noturība pret ārējiem skrāpējumiem (tostarp tapete ir arī mazgājama), kas ļauj piedāvāt pielāgotu produktu, piemēram, viesnīcām un restorāniem. Savukārt ar iekārtu, kas tapeti satin rullī, ir automatizēts iepriekš manuāls darbs, ļaujot rullī uztīt pat 10 metrus garu tapeti, par ko sāk interesēties ASV specializētie veikali.
Parādīt, ka ir svarīgi iegūt atbalstu
"Pieteikšanās process EDIC nav vienkāršākais," Jānis atzīst, papildinot, ka esot piesaistījuši cilvēku, kas ir palīdzējis pieteikumu uzrakstīt. "Mēs, protams, varētu paši to izdarīt, bet tas viss prasa laiku un iedziļināšanos, tāpēc ir labi, ka ir kāds no malas, kāds, kas to saprot un var piegādāt rezultātu."
Jānis arī nosaka, ka sarežģītība pieteikšanās procesā parādot, cik uzņēmumam ir svarīgi iegūt atbalstu un kāpēc tas ir nepieciešams - jo vieglāks esot process, jo grūtāk atsijāt kvalitatīvos pieteikumus.
Prasme ielekt inovācijās pēc iespējas ātrāk
Livette’s Wallpaper digitālajā vidē ir uz palikšanu, un Jānis ieskicē plānus, kas saistās ar jauna e-komercijas veikala izveidi: "Mums tas ir pamatu pamats, un vēlamies papildinājumu, kas būtu līdzīgs H&M Home un Zara Home, mūsu gadījumā - Livettes Home. Skatāmies uz Latvijas dizaina uzņēmumiem, kuriem ir grūti savu produktu nogādāt ASV tirgū, kur atkal mēs esam jau tādā līmenī, ka vidēji dienā mūsu veikalu apmeklē 3 tūkstoši cilvēku. Mēs šādi varētu sadarboties."
Papildus uzņēmums apskata arī citas tehnoloģijas. "Pirms gada, kad runājām par mākslīgā intelekta pielietojumu uzņēmuma iekšienē, sacījām, ka tas nav mums, taču tagad esam sapratuši, ka ir procesi, kur tas ir derīgs arī mums, piemēram, pārdošanas procesā. Lai saglabātu vietu organiskajā Google meklēšanā, mums regulāri jāģenerē jauns saturs. Pašlaik varam uzrakstīt 2-3 rakstus nedēļā, mākslīgais intelekts potenciāli ļautu mums to palielināt uz 5-6 rakstiem," tā Jānis.
No biznesa viedokļa - ja uzņēmumi nedigitalizēsies tagad, vēlāk var būt par vēlu. Šobrīd ir jāspēj ielekt inovācijās pēc iespējas ātrāk,
ir Jāņa ieteikums uzņēmumiem, kas plāno digitalizēties. Arī Livette’s Wallpaper kontekstā Jānis nožēlojot konkrētus lēmumus, kaut vai izvēloties, kādus sociālos medijus izmantot savās mārketinga aktivitātēs. "Noteikti iesaku darīt un izmantot visas pieejamās iespējas."
Rakstu finansē Eiropas Savienība un Eiropas Savienība - NextGenerationEU. Tomēr paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.